סער מקדם: ביטול עבירות פליליות ומעבר לעבירות מנהליות

איתי גדסי No Comments on סער מקדם: ביטול עבירות פליליות ומעבר לעבירות מנהליות

בלשכת השר אומרים כי העקרון לפיו יש לעשות שימוש בדין הפלילי רק במקרים של סטיה משמעותית מהנורמה החברתית נשחק. "בספר החוקים קיימות עבירות פליליות מיותרות רבות"

משרד המשפטים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המשפטים, גדעון סער מקדם מהלך כולל של ביטול עבירות פליליות ומעבר לעבירות מנהליות (דה-פליליזציה). בלשכת השר אומרים כי העקרון לפיו יש לעשות שימוש בדין הפלילי רק במקרים של סטיה משמעותית מהנורמה החברתית נשחק. "בספר החוקים קיימות עבירות פליליות רבות מיותרות. במקרים רבים שבהם מוגשים אישומים הם של זוטי דברים".

על כן, החליט סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער על הקמת צוות לדה-פליליזציה בראשות מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי, ובהשתתפות נציגי הנהלת בתי המשפט, פרקליטות המדינה, הסניגוריה הציבורית, ייעוץ וחקיקה, משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים, משרד האוצר ועוד.

בפני הצוות יוצג מיפוי העבירות הפליליות הקיימות בחוקים השונים, שאינן מעידות על סטיה משמעותית מהנורמה החברתית (או פגם מוסרי), כדי לבחון את האפשרות שעבירות אלו יעברו למישור המינהלי או האזרחי בלבד.

הצוות עתיד להמליץ לשר עקרונות וקווים מנחים לאורם ייבחן ההכרח בקיומה של העבירה הפלילית, והכל כדי למנוע הליך פלילים מיותר וסטיגמה פלילית על אדם שעבר עבירה קלה ולמען הקלה בעומס המוטל על מערכת אכיפת החוק ובתי המשפט. ההמלצות יכללו עבירות ספציפיות אותן יש לבטל או להעביר למישור המנהלי.



0 תגובות